Forstærkning på sekretariatet

09-11-2017

Organistforeningen har pr. 1. november ansat Birgitte Lyager i et mikrofleksjob på sekretariatet i Vejle, hvor hun fremover kommer til at arbejde i mindst fem timer om ugen.

Hendes hovedopgave bliver i første omgang at bidrage til at gøre foreningens procedurer og it-systemer klar til, at den EU-regulerede persondataforordning træder i kraft den 25. maj 2018. Dette ligger der en betydelig opgave i, eftersom de nye regler får stor betydning for, hvordan man kan opbevare og videregive alle former for personoplysninger.

Reglerne gælder også for foreningens tillidsrepræsentanter.

Birgitte er uddannet it-supporter, og derfor vil der med hende på sekretariatet samtidig være generelle besparelser på konsulentydelser vedrørende foreningens nye medlems- og dokumenthåndteringssystem.

Allerede siden uge 44 sidste år har Birgitte været i kommunal jobprøvning på sekretariatet, hvor hun har løst en række opgaver så tilfredsstillende, at bestyrelsen altså nu har valgt at ansætte hende.